Ando Gym Kranj

TRX – TOTAL BODY RESISTANCE EXERCISE


trx_2.png

FUNKCIONALNA SKUPINSKA VADBA S TRX TRAKOVI ZA ŽENSKE

  • Vadba z lastno telesno težo.
  • Povečajte mišično maso in pokurite maščobo.
  • Okrepite mišice na vseh delih telesa.
  • Povečajte fleksibilnost in vzdržljivost.
  • Razvijte in ohranjajte trden, stabiliziran trup.

Prednost trakov je v tem, da omogočajo vadbo ne glede na pripravljenost oziroma moč vadečega.

TRX (total body resistance exercise) je pripomoček, ki je nastal na vojaških misijah in ponuja vse, kar rekreativec in vrhunski športnik potrebuje. Primeren je za način treniranja tako vrhunskih kot tudi rekreativnih športnikov in tistih, ki se s športom le redko srečujejo. Izkoristek tega suspenzijskega sistema treninga vam omogoča vadbo z lastno telesno težo pri izvajanju treninga. S prilagajanjem položaja telesa, možnosti izvajanja vadbe s stopnjo zahtevnosti, je le-ta primerna za vse ljudi na katerikoli stopnji pripravljenosti. Trening je zasnovan na principu gravitacije. Z večjim naklonom pri izvedbi vaj poskrbimo za večjo težavnost, z manjšo oporo s tlemi za večje balansiranje in vključevanje stabilizatorjev, z večjo frekvenco izvajanja poskrbimo za večji obseg treninga, z večjim naklonom pa za večjo intenzivnost.

Vadba je raznolika, motorično ni zahtevna, vedno pa lahko poskrbite, da bo vadba težka. Sama vadba ima še eno specifiko – vadečega 'sili', da stiska stabilizatorje (trebušne mišice), kar omogoča uspešno vključevanje notranjih trebušnih in hrbtnih mišic.  Pri načrtovanju treninga, ki vpliva na večjo porabo energije, velja enostavno pravilo – večje je mehanično delo, večja je poraba energije in uspešneje porabljamo kalorije, s tem pa zagotavljamo uspešnejše hujšanje. Vaje, ki vključujejo več mišičnih skupin naenkrat, vplivajo na večjo porabo kcal in višji metabolizem.

Poraba energije pri treningu s TRX trakovi je za 20–30 odstotkov višja kot pri enako trajajočem treningu v fitnesu.

Vadbeni programi s TRX so različni, trenirate lahko vzdržljivost v moči, maksimalno moč, mišično maso, tonizacijo, fleksibilnost, ravnotežje in vplivate na visoko porabo kalorij ter s tem na nižji odstotek maščobne mase.

 

9 dobrih razlogov, zakaj bi ženske morale delati vaje za moč

 

Veliko predstavnic nežnejšega spola je prepričanih, da jim bo intenzivna trx vadba močno povečale mišice. Ste med njimi? Preden se dokončno odločite, preverite 9 dobrih razlogov, zakaj bi tudi ženske morale delati vaje za moč.

 

1. Odpihnile boste več maščobe

Pozabite na to, da maščobe kurite na tekaški stezi ali kolesu. V reviji Obesity so objavili študijo, ki je dokazala, da s TRX vadbo /  dvigovanjem uteži porabimo več maščob kot na kardio napravah. Medtem ko med kardio treningom kurimo tako maščobe kot mišice, pa s TRX vadbo porabljamo izključno le maščobo.

2. Porabile boste več kalorij

Pri visoko intenzivni vadbi trx kalorij ne boste trošili le v času vadbe, ampak tudi po njej. Raziskovalci univerze Southern Illinois so namreč izvedli poizkus, pri katerem so odkrili, da so tisti, ki so izvajali vsaj 15 minut treninga za vzdržljivost, v naslednjih treh dneh pokurili dodatnih 100 kalorij na dan. Mišična masa pomaga telesu pri porabi kalorij: že slabega pol kilograma mišičnega mase namreč pokuri od 7 do10 kalorij (maščoba pa le od 2 do 3 kalorije).

3. Izboljša spomin

Znanstveniki univerze v Britanski Kolumbiji so ugotovili, da tovrstna vadba pomaga tudi pri izboljšanju spomina. To je pokazala tudi raziskava, v kateri so sodelovale starejše ženske, ki so šest mesecev dvakrat na teden izvajale vaje za moč. Izkazalo se je, da je bil njihov spomin neprimerno boljši kot pri ljudeh, ki so izvajali le kardio vadbo. Obenem so bile tudi bolj pozorne, možgani pa so jim hitreje in lažje delovali pri razreševanju konfliktnih situacij.

4. Izboljšale boste prožnost

Vaje za moč vas bodo navdušile. Raziskovalci univerze v Severni Dakoti so dokazali, da vaje za moč ob rednem raztezanju delajo čudeže za prožnost telesa.

5. Okrepile boste kosti

Funkcionalna vadba s TRX trakovi ne krepi le vaših mišic, ampak tudi vaše kosti. Objavljene so bile številne raziskave, ki kažejo, da si lahko ženske, če vadijo le lažje trx vaje, krepijo kosti tudi tedaj, ko so stare 40 ali še precej več. Vadba spodbudi kosti, da proizvajajo nove celice.

6. Zmanjšale boste konfekcijsko številko

Ženske mislijo, da jim bo vadba za moč močno povečale mišice. A to seveda ni res. Več imate teže v mišicah in ne v maščobi, manjši boste. Res je sicer, da se vam bo teža celo povečala, a konfekcijska številka se vam bo zmanjšala.

7. Hvaležni vam bodo tudi sklepi

Kar pogumno z naklonom pojdite v nizek počep. Kolena vam bodo hvaležna. Pravi trening s trx trakovi je blagoslov za vaše sklepe.

8. Postali boste boljši tekač

Močnejše mišice zagotavljajo boljši tek, boljše rezultate, lahkotnejši tek. Preizkušeno in drži kot pribito in ne potrebujemo nobenih raziskav ameriških univerz.

9. Bolj zdravo srce

Kardiovaskularni trening ni edini, ki krepi srce. V resnici tudi trening moči močno pripomore k zdravemu bitju vašega srca. V neki študiji univerze Appalachian State so celo dokazali, da 45 minut treninga moči z lastno težo zniža krvni tlak za več kot 20 odstotkov.

 

Seveda ne želimo zmanjševati pomena kardio treninga, a če želite oblikovati telo, se znebiti maščob in izboljšati počutje, potem morate začeti delati tudi vaje za moč.